Kurser i ITIL® & IT Service Management

VI har Danmarks største udvalg af ITIL 4 og IT Service Management kurser.

Med mere end 1.000 ITIL kursister om året de sidste 20 år er du i sikre hænder. Alle vores instruktører har stor og bred erfaring med både undervisning og arbejdet med processerne.

ITIL er kort fortalt det mest udbredte ITSM rammeværk, og derfor et must for alle der arbejde professionelt med IT.

ITIL 4 og IT Service Management kurser

Med ITIL 4 får du den nyeste best-practice-ramme til at designe, levere og forbedre dine IT-services, og kombiner med vores supplerende ITSM-kurser giver dig dybdefokus på problemløsning, Major incident og hvordan service leveres med et smil.

  • ITIL 4 Foundation
    Lær de centrale Service Value System-principper, de 34 praksisser og governance-modellen, så du kan skabe sammenhæng mellem forretning og IT – fra idé til løbende forbedring.
  • ITIL 4 Managing Professional (MP)
    Fire specialiserede moduler (Create, Deliver & Support · Drive Stakeholder Value · High-Velocity IT · Direct, Plan & Improve) der tilsammen gør dig i stand til at bygge robuste service-workflows, øge kundeværdi og lede kontinuerlige forbedringer.
  • ITIL 4 Strategic Leader (SL)
    Fokus på Digital & IT Strategy samt Direct, Plan & Improve – rettet mod ledere, der skal sikre strategisk retning, innovation og governance i et hurtigt foranderligt digitalt landskab.
  • ITIL 4 Practice Modules
    Specialistkurser I de enkelte processer som Incident-, Problem- og Change Management
  • Struktureret problemløsning
    Lær at bruge metoder som Kepner-Tregoe og Root Cause Analysis (RCA) til hurtigt at identificere årsager, forebygge gentagelser og forbedre MTTR (Mean Time To Repair).
  • Major Incident Management
    Få værktøjer til at lede kritiske hændelser under pres: hurtig eskalation, effektiv kommunikation, real-time koordination og retrospektiv læring, så driftsforstyrrelser minimeres.
  • IT Service Excellence
    Kurset, der hjælper dig med at hæve servicekulturen: KPI-design, kundeoplevelsesmålinger (CX), service coaching og kontinuerlig forbedring, så dine teams leverer wow-oplevelser – hver dag.

Uanset om du vil bygge et solidt ITIL-fundament eller styrke specialistkompetencer i problemløsning og incident-håndtering, giver vores kursusportefølje dig anerkendte rammer, praktiske værktøjer og certificeringer, der løfter både driftssikkerhed og kundetilfredshed.

Tjek de enkelte kurser her.

  1. ITIL

    Se hele vores udvalg af ITIL® kurser

  2. IT Service Management kurser

    Vi udbyder en bred vifte af kurser indenfor Problem Management, Incident Management, Problemløsning og Service Excellence

Kursuskalender

Planlagte kurser i København, Aarhus og Aalborg

Planlagte kurser inden for digital transformation og AI hos MetierWestergaard.

Kursus Startdato Varighed Kursusform Sprog Lokation Liste-/medlemspris
ITIL® 4 Foundation 08-12-2025 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 17-12-2025 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 07-01-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 21-01-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
Struktureret Problemløsning 26-01-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 02-02-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 10-02-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 18-02-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 25-02-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 11.400 / 10.260
IT Service Excellence 25-02-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 02-03-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
Major Incident Management 02-03-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
Struktureret Problemløsning 04-03-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 11-03-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aalborg DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 17-03-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 25-03-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 07-04-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 11.400 / 10.260
Contract Management Foundation - CATS CM® Foundation 08-04-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 13.600 / 12.240
ITIL® 4 Foundation 27-04-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
IT Service Excellence 06-05-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aalborg DKK 10.950 / 9.855
Struktureret Problemløsning 11-05-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 18-05-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
Major Incident Management 20-05-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 26-05-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 03-06-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 10-06-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
IT Service Excellence 15-06-2026 1 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 24-06-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 01-07-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 28-07-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 04-08-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 12-08-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 17-08-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
Struktureret Problemløsning 03-09-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 09-09-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
IT Service Excellence 10-09-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 16-09-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aalborg DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 21-09-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
Major Incident Management 28-09-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 08-10-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
Struktureret Problemløsning 08-10-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 15-10-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 26-10-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 27-10-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 11.400 / 10.260
IT Service Excellence 29-10-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 02-11-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
Struktureret Problemløsning 11-11-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 25-11-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 02-12-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 11.400 / 10.260
ITIL® 4 Foundation 07-12-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 11.400 / 10.260
IT Service Excellence 09-12-2026 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
Major Incident Management 15-12-2026 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 10.950 / 9.855
ITIL® 4 Foundation 16-12-2026 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 11.400 / 10.260
    • Louise Jørgensen
      • Louise Jørgensen

      • Kursus- og event manager
    • Pernille Høj Rolsted
      • Pernille Høj Rolsted

      • Chef for operations
    • Steen Sverker Nilsson
      • Steen Sverker Nilsson

      • Direktør